Visita al museu i forn del vidre de Vimbodí

El passat mes de Març ens vam desplaçar al museu i forn del vidre de Vimbodí, una visita que no és nova, doncs és al propi forn on portem adquirint els porrons que utilitzem al restaurant des de ja fa un temps.

L’experiència de visitar el forn de vidre és única, doncs pots presenciar el procés de treball i creació del vidre que vulguis comprar. En aquesta ocasió vam optar per gravar el procés de treball del mestre artesà per compartir-ho amb vosaltres.

Paco Ramos és el mestre artesà del vidre que des de 1997 crea les peces de vidre a Vimbodí, també és membre fundador de la Associació Catalana de les Arts de Vidre (ACAV) i ordenat mestre artesà vidrier el 2008. El que fa especial aquestes creacions de vidre bufat és que cada peça és única, doncs no en trobaràs mai cap d’idèntica.

forn de vidre vimbodi
forn de vidre vimbodi
forn de vidre vimbodi

El mestre sap bé que la tècnica del vidrier no admet errades, doncs si la peça no surt com es vol s’ha de llençar. No és gens senzill, doncs fan falta molts anys de pràctica per perfeccionar aquesta artesania. El vidrier fa servir molts estris com el bufador, necessari per bufar en els brocs dels porrons de vidre. Tanmateix, el forn de vidre necessita treballar a diverses temperatures segons les etapes de fabricació del producte, arribant a assolir 1250ºC.

A més a més de poder gaudir de la demostració en directe del mestre forner podeu gaudir de l’exposició del primer pis del museu i forn de vidre on s’explica amb detall el procés de creació de les peces de vidre, juntament amb peces elaborades al mateix forn. Podeu consultar els horaris de visita i de demostracions al seu web.

A la Masia del Pla podreu trobar els porrons del forn a la Provisoria, el punt de venda de productes de proximitat, que es troba a l’entrada del restaurant just davant la barra. Com no pot ser d’una altre manera també els podreu trobar a taula, si és que demaneu vi de la casa. Així ja podreu dir que sabeu on van ser creats!

porró masia del pla

Reserva Whatsapp
1
Reserva?
Restaurant Masia el Pla
Hola!
Reserva via Whatsapp